22 Ağustos 2009 Cumartesi

Tosun'um Benim!

Akvaryumlara olan merakım taa çocukluğuma dayanmakta. Küçükken pek çok evcil hayvanım oldu, bisürü muhabbet kuşu geçti elimden... Ama aradığım 'evcil hayvanım var' hazzını bi türlü tattıramadılar bana. Ta ki bir gün babamın eve akvaryum kurmasına kadar...

Çok çeşitli balık türleri yaşadı akvaryumumuzda. Çocukluğumun en güzel anılarıdır akvaryumla geçirdiğim zamanlar. Fakat hayatın cilvesi ya bir gün babam akvaryumu temizlerken ben de çat! kırdım güzelim camdan akvaryumumuzu... Tabi babam da çok sinirlendi, o da en az benim kadar severdi akvaryumları... Neyse efendim o günden beri öyle büyük camdan akvaryumumuz olmadı yani babam kızdığı için bir daha almadı...

O günden bugüne akvaryum keyfimi küçük cam kavanozlarda japon balığı besleyerek geçirmeye çalışıyorum. Gerçi artık büyüdük kendi akvaryumumu kurma kabiliyetim var; ama nereye? Efendim üniversite okuyoruz diye düzenli bir ev yaşantımız olmadı ki, bi İstanbul'da bi Kütahya'da bi orda şurda burda...

Ben akvaryum balıklarına bayılırım. Onları izlerken ruhum dinlenir adeta... Benim stresimi azaltmaya yarayan ender varlıklardır. Balıkları o kadar çok severim ki evde ya da lokantada ızgarada pişirilmiş, kellesi yerinde duran büyük balık türlerinden yiyemem demeyim de zor yerim hehe... Kafasına baktığımda o zavallı hayvan kızarmış koca gözleriyle bana bakıyor gibi hissediyorum. Her neyse ama hamsi öyle olmadığı için onu rahatlıkla yerim hatta yutarım ohh...


Akvaryum balıklarından sofrada kızarmış balık mevzusuna gelmem de güzel (niyetli okuyucalarımız olabilir) ... Her neyse uzun lafın kısası, son olarak küçük bir kavanoz akvaryum aldım Gediz'de. Eskisini kullanacaktım ama bu yeni kavanozu vitrinde görünce dayanamadım, ışıklı efendim hem de adaptörlü. Işığı her saniye renk değiştiriyor, Tosun'um kendini her daim diskoda zannetsin diye...

Tatilin bu Ramazan ayı döneminde, tatilimi ailemle Gediz'de geçirmeyi planladığım (plan biraz bozuldu ama neyse...) için bu süre zarfında bir Tosun besleyim dedim. Ne de olsa ben gidene kadar ölür. (Gaddar değilim :)

5 mikrofona konuşanlar:

MerveM dedi ki...

Meşhur tosununuda görmüş olduk:) ama en çok güldüğüm kısım kendisini discoda zannetsin dediğin kısım..:)))

biggeee dedi ki...

bende çok severim balıkları odamda kocaman 60lt lik bir akvaryumum var lakin geçen gün annem içine saksı düşürdü topraklar akvaryuma dağıldı ve tam 25 tane balığım öldü onları hatırladım şimdi yazını okuyunca:(

KADİR SEVİN dedi ki...

Tosun'um geceleri disco boy oluyor Merve öyle deme :))

biggeee senin için de çok üzüldüm.. sanki benim küçük kavanozcuğuma 2 tonluk gübre arabası boşaldı gibi hissettim :/ (Geleceğe Dönüş filmindeki sahneyi hatırlarsanız..)

Neslihan dedi ki...

Ben balıkları izlemesini severim.
Tosunda bayağı güzelmiş bu arada.
yemesini asla.

KADİR SEVİN dedi ki...

Teşekkür ederiz Neslihan ablası :D